Odpowiedzi

2010-02-01T15:40:24+01:00
Bardzo duże znaczenie dla powodzenia rzymskich wojen miała doskonała taktyka i zawodowy korpus średniego szczebla, armia rzymska okresu republiki i pryncypatu przypominała nowożytną armię Napoleona.Dobrze zorganizowana armia rzymska,podział na legiony a także odpowiednia organizacja zapewniały rzymskiej armii zwycięstwo.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T15:41:01+01:00
Rzymianie odnosili zwycięstwa dzięki świetnie zorganizowanej armii w legiony składające się zwykle z 4,500 żołnierzy. Do wojska powoływano wszystkich mężczyzn w wieku od 17 do 46 lat. W zależności od stanu majątkowego służyli oni w jeździe, lekko lub ciężkozbrojnej piechocie. Naczelnymi wodzami armii byli konsulowie. Wielką rolę w organizacji armii rzymskiej odgrywały olbrzymie obozy tzw. castra.

liczę na naj.... proszę