Odpowiedzi

2011-07-20T10:34:56+02:00

Zad. 1
195zł z 5200zł to ...%
195/5200*100%=3,75%
odp. Cene obniżono o 3,75%

 

Zad. 2
22,50zł-19,80zł=2,70zł
2,70zl z 22,50zł to ...%
2,70/22,50*100%=12%
odp. Ksiązke przecenmiono o 12%

17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2011-07-20T10:41:22+02:00

zad. 1

x% z 5200zl=195zl

 

x*5200=195

x=195/5200

x=0,0375 |*100%

x=3,75%

 

Odp. Obniżka wynosiła 3,75%.

 

zad.2

22,50zl-x%z22,50zl=19,80zl

 

-x*22,50=19,80-22,50

-x*22,50=-2,70

x*22,50=2,70

x=2,70/22,50

x=0,12 |*100%

x=12%

 

Odp. Obnizka wynosiła 12%.

16 4 16