Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T15:52:31+01:00
Butelki=b
słoiki=s
Obliczenie:3b+2s=2b+3s
4b+2s=6
6kg:6=1kg
Odp.:Jedna butelka waży 1kg.

P.S.:Słoik też waży tyle samo co butelka. Więc 4 butelki równa się 4kg, a 2 słoiki równa się 2kg. Czyli jedna rzecz waży 1kg.
1 5 1
  • HBK
  • Początkujący
2010-02-01T15:52:52+01:00
X-waga słoika
y- waga butelki

3y+2x=2y+3x
4y+2x=6

y=x
4y+2y=6

6y=6
y=1kg

Butelka waży 1kg.
2010-02-01T15:55:03+01:00