Mama , tata i syn mają razem 93 lata. Syn jest o trzy razy młodszy od mamy , a mama o dwa lata młodsza od taty . Ile lat ma każde z nich?

Wiecie to ma być rozwiązane za pomocą x i równań algebraicznych.Zadanie na poziomie 6 klasy / 1 gim.
I jeszcze jedno zadanie:

15 l miodu rozlano do trzech słojów. W drugim słoju zmieściło sie o 2 l więcej niż w pierwszym, a w trzecim o 5 l więcej niż w drugim. Ile miodu jest w każdym słoju?

Myślę, że zrobicie to w miare szybko bo jest mi to potrzebne na JUŻ !!! I jak nie wiecie to nie pisać bzdur.!



3

Odpowiedzi

2010-02-01T15:48:20+01:00
X- tata
y- mama
z- syn
x+y+z=93
93:3=31
y=31
x=y+2
z=93-y-x


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T15:50:08+01:00
1 zadanie
wiektaty; x
wiek mamy ; x-2
wiek syna;(-2):3=I :(x-2)
3


ZAdanie z miodem:
1 Sloj;x
2 sloj;x*2
3 sloj;x+2+5=x+7
x+x+2+x+7=15
3x=15-9
3x=6/:3
x=2
1Sloj=2l
2 sloj= 4l
3sloj=9l
2010-02-01T16:00:11+01:00