Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • HBK
  • Początkujący
2010-02-01T16:10:51+01:00
A)
2x-1/2y=3 /*2
y-4x=-6

4x-y=6
y-4x=-6

4x-y=6
-4x+y=-6
-----------+
0=0

układ nieoznaczony

b)
x-y=3
5x+10y=-10 /:5

x-y=3
-x+2y=-2
--------------+
y=1

x-1=3
y=1

x=4
y=1

c)
6x-y=3
3x+1/2y=5 /*(-2)

6x+y=3
-6x-y=10
--------------+
0=(równa się ma byś skreślone) -7

układ sprzeczny

d)
x-2y=-4
0,5x+y=2 /*(-2)

x-2y=-4
-x-2y=-4
--------------+
-4y=-8 /:(-4)
y=2

x-2*2=-4
y=2

x-4=-4
y=2

x=0
y=2
4 3 4
2010-02-01T16:19:19+01:00
A){2x-1/2y=3 /*2
{y-4x=-6

{4x+y=6
{y-4x=-6

4x+y+y-4x=0
2y=0 /:2
y=0

b){x-y=3
{-5x+10y=10 /:5

{x-y=3
{-x+2y=2

x-y-x+2y=5
y=5
x-5=3
x=8

c){6x+y=3
{3x+1/2y=5 /*(-2)

{6x+y=3
{-6x-y=-10

6x+y-6x-y=-7
0=-7
sprzeczne

d){x+2y=-4
{0,5x+y=2 /*2

{x-2y=-4
{x+2y=4

x-2y+x+2y=0
0=0
tożsamościowe