1.Oblicz)
a) pole trapezu o podstawach rownych 5 m i 8 m oraz wysokosci rownej 20 dm
b)dlugosc boku rownolegloboku , ktorego wysokosc opuszczona na ten bok ma 16 cm i ktorego pole jest rowne 144 cm2..
c)dlugosc przekatnej rombu,ktorego pole rowna sie 77 cm2 , a druga przekatna ma 2,2 dm.

Dziekuje;*

3

Odpowiedzi

2010-02-01T15:50:55+01:00
1. P=1/2 * 2m * (5m+8m)
P=15m2

2.P=a*h
144cm2= a * 16cm
a=9

3.P=1/2* d1*d2
77cm2=1/2 * 22cm* d2
154cm2=22cm*d2
d2=7cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T15:52:27+01:00
A) P=((5m+8m)*0,2m)/2 =2,6/2=1,3

b)P=(a*h)\2 144=(a*16)/2
144=8a
a=18cm

c) 2,2dm=22cm
p=(e*f)/2

77=(22*f)/2
f=7 cm
2010-02-01T15:53:39+01:00
A)P=½(a+b)*h
P=½(50dm+80dm)*20dm
P=½*130dm*20dm
p=1300dm²
Odp:pole trapezu wynosi 1300dm²

b)P=a*h
a=p/h
a=144cm²:16
a=9cm
Odp:Bok wynosi 10cm

C)p=½*d₁*d₂
d₁=2p/d₂
d₁=156cm²/22cm
d₁=7cm
Odp:Przekątna ma 7 cm