Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T15:54:30+01:00
A - krótszy bok
2a - dłuższy bok

a²+(2a)²=5²
a²+4a²=25
5a²=25
a²=5
a=√5

Obw=2√5+4√5=6√5
1 5 1
2010-02-01T15:54:41+01:00
X- bok krotki
2x - bok dlugi

x(2)+2x(2)=5(2)
x(2)+4x(2)=25
5x(2)=25
x(2)=5
x=5(pod pierwiastkiem)
2x=2*5(pod pierwiastkiem)

ob=5+5+2*5(pod pierwiastkiem)+2*5(pod pierwiastkiem)
ob=10+4*5(pod piersiastkiem)
2010-02-01T16:00:06+01:00
D=5
1 bok= x
2 bok=2x

i obliczamy z Twierdzenia Pitagorasa:
a²+b²=c²
x²+(2x)²=5²
x²+4x²=25
5x²=25/5
x²=5
x=√5

1 bok=√5
2 bok=2√5

Obw.=2a+2b
Obw.=2√5+2*2√5
Obw.=2√5+4√5
Obw.=6√5

Odp. Obwód tego prostokąta wynosi 6√5 cm.