Odpowiedzi

2010-02-01T15:57:04+01:00
Mc= 130g/mol
C=84g/130×100% = 64,6%
H=14g/130×100% = 10,8%
O=32g/130×100% = 24,6%
2010-02-01T15:57:44+01:00
M C6H13COOH= 130g/mol (tu masz 7*12 węgla+14g wodoru i 32 g tlenu)

%C= 84*100%/130=64,61%
%O=32*100%/130=24,61%
%H=14*100%/130=10,769%


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T15:59:34+01:00
C6H13COOH

Obliczna masę cząsteczkową całego związku:
M=6*12u+13*1u+12u+2*16u+1u=130u

Zawartość procentowa węgla:(obliczam z proporcji)

130u-100%
84u-x(%) x=64,6%C

Zawartość procentowa tlenu:
130u-100%
32u-x(%) x=24,6% tlenu

Zawartość procentowa wodoru:
130u-100%
14u-x(%) x=10,8%
1 5 1