Witam, zadano mi zrobienie doświadczenia, niestety zapmniałem go zrobić a nie ma już czasu na wykonanie go. Treść zadania brzmi następująco:

"Aby się przekonać czy powietrze w twojej okolicy jest zanieczyszczone, wykonaj proste doświadczenie. Wystaw na parapet okna biały talerzyk posmarowany wazeliną lub kremem. Po dobie sprawdź, jak wygląda jego powierzchnia. Wniosek zapisz."

Może ktoś z was wykonywał już podobne doświadczenie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:10:28+01:00
Wiesz co, nie jestem pewna, ale im bardziej zanieczyszczone powietrze tym ciemniejszy będzie talerzyk, ponieważ pyły, które latają w twoim otoczeniu przykleją się do nasmarowanego talerzyka. Zależy gdzie mieszkasz, jeżeli blisko fabryk to na talerzyku będą widoczne ślady zanieczyszczeń.
Przykro mi, nie robiłam tego doświadczenia, to są moje przypuszczenia.
1 5 1
2010-02-01T16:11:55+01:00
W zależności gdzie mieszkasz do kremu lub wazeliny przyklei sie więcej, bądz mniej np. pyłków sadzy i innych zanieczyszczeń
im więcej się przykleiło tym wieksze zanieczyszczenie powietrza. nie wiem jak może wygłądac talerzyk w twojej okolicy
1 5 1