Odpowiedzi

2010-02-01T16:06:52+01:00
Wczasie Wdechu mięsnie międzyżebrowe kurcząc się powodują ruch żeber w górę i na zewnątrz.
Natomiast w czasie wydechu mięśnie mięzyżebrowe oraz przepona rozkurczają się, żebra opadają na dół
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:23:39+01:00
Wydech (inaczej faza bierna) jest to usuwanie "zużytego" powietrza zasobnego w dwutlenek węgla. Podczas wydechu następuje rozluźnienie przepony oraz mięśni oddechowych klatki piersiowej. Zmniejszanie objętości płuc wytwarza lekkie nadciśnienie, które wyciska powietrze z płuc.
Skład wydychanego powietrza

* tlen - 17%
* dwutlenek węgla - 4%
* azot - 78%
* inne gazy - ok.1%
* para wodna - 6,2%



Wdech — faza czynna oddechu - biorą w niej udział mięśnie międzyżebrowe i przepona. Podczas wdechu płuca zwiększają swoją objętość i tworzy się podciśnienie, które zasysa powietrze. Mięśnie międzyżebrowe kurczą się, żebra unoszą się do góry, przepona obniża się, ciśnienie spada i powietrze dostaje się do płuc.

|
Jama nosowa
|
gardło
|
krtań
|
tchawica
|
oskrzela
|
oskrzeliki
|
pęcherzyki płucne
|
naczynia krwionośne
|
komórki tkanki
|
komórki-mitochondrium

Skład powietrza wdychanego
* 78% azotu (N2)
* 21% tlenu (O2)
* 0,04% dwutlenku węgla (CO2)
* ok. 1% innych gazów
* 0,76% para wodna

3 2 3