Zadanie 1 . Suma dwóch liczb jest równa 50 . Jedna liczba jest cztery razy większa od drugiej . Znajdź te liczby .


Zadanie 2 . Do Muzeum Narodowego w Warszawie , na wystawę malarstwa polskiego , przyjechały dwie wycieczki . W jednej uczestniczyło trzy razy więcej osób niż w drugiej . razem przyjechało 168 osób . Ile osób uczestniczyło w każdej z wycieczek ?






Proszę również o analizę i o wykonanie zadań za pomocą równań .



Z góry dzięki . :):)

2

Odpowiedzi

2010-02-01T16:06:29+01:00
A + b = 50
a = 4b

4b + b = 50
5b = 50
b = 10

a = 4*b
a = 4*10
a = 40

Liczby te to 40 i 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:09:10+01:00
1. 50=4x+x
50=5x
x=10
Jedna liczba to 10 a druga, ta 4 razy większa to 40

2. 168=3x+x
168=4x
x=42
Jedna wycieczka liczyła 42 uczestników, druga 3 razy tyle czyli 126