Gąsienica wdrapuje się na drzewo, którego wysokość wynosi 1 m i 10 cm. W ciągu minuty wspina się 20 cm w górę, a w ciągu następnej minuty spełza 10 cm w dół, i tak na przemian. Po ilu minutach osiągnie wierzchołek drzewa?

2

Odpowiedzi

2010-02-01T16:26:49+01:00
20-10× 11=110 100=metr 10=cm 110cm gąsienica będzie na góże za 11min
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:27:30+01:00
Gąsienica wejdzie na wierzchołek drzewa po 19 minutach, ponieważ przez 18 minut będzie wchodziła po 10 cm, ponieważ w 2 minuty wdrapie się 10 cm bo 20cm-10cm=10cm , czyli zajdzie 90cm, a w 19-nastej minucie wejdzie 20 cm i wdrapie się na drzewo.
2 5 2