Wskaż, który z przedstawionych plemników i zawartych w nich chromosomów płci powinien się połączyć z komórką jajową o prawidłowej liczbie chromosomów,aby urodzone dziecko było płci żeńskiej.
A. XY
B. Y
C. X
D. XX

2.Kiedy wychodzimy z kąpieli np. w morzu na powietrze, zazwyczaj odczuwamy chłód,chociaż temp. powietrza jest wyższa od temp.wody. Dzieje się tak dlatego,że:
A. utraciliśmy zbyt wiele ciepła w kąpieli
B. woda, parując, pobiera energię również z powierzchni naszego ciała.
C. warstwa wody izoluję naszą skórę od promieni słonecznych.
D.warstwa wody izoluję naszą skórę od ciepłego powietrza

2

Odpowiedzi

2010-02-01T16:10:59+01:00
Aby była dziewczynka trzeba połączyć:
XX

c
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:15:37+01:00
1.B
komrka jajowa zawsze jest X
a plemnik jest X lub Y
2.C