Odpowiedzi

2010-02-01T16:09:52+01:00
A: 2,5 - 7,5 ≠ 7,5
B: 7,5 + 6 ≠ 18
C: 12,5 - 6 ≠ 8
D: 15 - 3 = 12

d
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:12:15+01:00
A ) x - 7,5 = 7,5
x=7,5+7,5
x=15

NIE

b )3x + 6 = 18
3x= 18-6
3x=12 / : 3
x= 4

NIE

c)5x - 6 = 8
5x= 8+6
5x=13 / : 5
x=2,6

NIE

d)6x - 3 = 12
6x= 12+3
6x=15 / : 6
x=2,5

TAK

odp. D
7 4 7
2010-02-01T16:13:18+01:00
Liczba x=2,5 jest rozwiązaniem równania:
A: x - 7,5 = 7,5
x=7,5+7,5
x=15
nie
B: 3x + 6 = 18
3x=18-6
3x=12 /:3
x=4
nie
C: 5x - 6 = 8
5x=8+6
5x=24 /:5
x=4,8
D: 6x - 3 = 12
6x=12+3
6x=15 /:6
x=2,5
tak!
2 5 2