Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:13:44+01:00
C17H35COOH+8O2-> 18C+18 H2O
C15H31COOH +7O2-> 16C+16H2O
2C17H33COOH+15O2-> 36C+ 34H2O

na przyszlosc do takiego czegos polecam dla ulatwienia zapisywac te kwasy tak
stearynowy jako C18H36O2
ale pamietaj ze to tylko do takich obliczen i to jeszcze gdzies na boku czy w brudnopisie
10 4 10
2010-02-01T16:16:45+01:00
Kwasu stearynowego

C17H35COOH+8O2=18C+18H2O

kwasu palmitynowego

C15H31COOH + 7O2=16C+ 16H2O

kwasu oleinowego

C17H33COOH+ 15/2O2= 18C+ 17H2O (możesz całe równanie pomnożyć przez dwa)
9 5 9