Odpowiedzi

2010-02-01T16:13:36+01:00
85 % - 34 000
5 % - 2000
15 % - 6000

100 % ----> 34 000 + 6 000 = 40000

Samochód był wart 40 tysięcy zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:17:31+01:00
Układasz proporcje:
100%-15%=85%
85%-------------34 000 zł
100%------------ x zł

x zł= w liczniku 34 000 *100% i to dzielona na 85%

czyli x= procenty Ci się skracają i wychodzi 6000
więc
100%= 15% + 85%
40000zł = 6000zł+34 000zł

:)