Odpowiedzi

2010-02-01T16:19:34+01:00
Dane:
5zł-5x
2zł-2(x+10)

125=5x+2(x+10)
125=5x+2x+20 (-20)
125-20=7x
115=7x (/7)
x=15

15*5=75

2zł-2(15+10)
2zł-2*25
2zł-50zł

75+50=125

Odp:Dwuzłotówek jest 25 monet czyli 50zł, a pięciozłotówek 15 monet czyli 75zł.
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:45:11+01:00
X -ilość monet pięciozłotowych
y - ilość monet dwuzłotowych
5x - monety pięciozłotowe
2y - monety dwuzłotowe

5x+2y=125
y=x+10

5x+2y=125
y-x=10

5x+2y=125
-x+y=10 /*5

5x+2y=125
-5x+5y=50

7y=175 /:7
y=25 - ilość monet dwuzłotowych

25=x+10
x=25-10
x=15 -ilość monet pięciozłotowych

spr:
5zł*15+2zł*25=75zł+50zł=125zł
2 2 2