Odpowiedzi

2010-02-01T16:20:05+01:00
W dwóch kieszeniach mam monety-razem 16 zł.Jeśli przełożę 1,5 zł z lewej kieszeni do prawej,to w obu będę miał tyle samo pieniędzy .Ile pieniędzy mam w każdej kieszeni?

Jeśli ma mieć po równo więc
16:2=8zł (w każdej kieszeni- jeśli przełoży 1,50zł)
8-1,50= 6,50zł ma w prawej
8+1,50= 9,50zł ma w lewej
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:21:52+01:00
X - ilość pieniędzy w lewej kieszeni
y - ilość pieniędzy w prawej kieszeni

x+y=16
x-1,5=y+1,5


x+y=16
x-y=1,5+1,5


x+y=16
x-y=3
------------------
2x=19 /:2
x=9,5

x+y=16
9,5+y=16
16-9,5=y


y=6,5
x=9,5

Mam nadzieję, że to Ci pomoże;)
19 4 19
2010-02-01T16:23:31+01:00
(x+1,5)+(x-1,5)=16zł
prawa x+1,5 lewa x-1,5
(8+1,5)+(8-1,5)=9,5+6,5=16
8 4 8