Odpowiedzi

2010-02-01T16:38:05+01:00
Oblicz obietość i pole powierzchni:
c) sześcianu o krawędzi 1,2 cm.

a=1,2cm
P= 6*a²= 6*(1,2)²=6*1,44=8,64 cm²
V=a³=(1,2)³=1,728 cm³
2010-02-01T16:38:31+01:00
Objętośc - 1,2 cm x 1,2 cm x 1,2 cm = 1,728 cm sześciennego
Pole - 1,2 cm x 1,2 cm = 1,44 cm kwadratowego
sześcian ma 6 takich ścian więc

6 x 1,44 cm2 = 8,64 cm kwadratowego - POLE


więc POLE = 8,64 cm kwadratowego
Objętość 1,728 cm sześciennego

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:40:12+01:00
Objętość

V = a^3 (a do potęgi trzeciej)

V = (1,2)^3 = 1,2*1,2*1,2 = 1,728 cm^3


Pole powierzchni

Pp = 6a^2

Pp = 6*(1,2)^2 = 6*1,44 = 8,64 cm^2