Na chodniku przy pewnej ulicy ustawiono latarnię o wys. 4m, w odstępach co 8m. Okazało się, że wysokość latarni została źle dobrana, gdyż między nimi pozostają na chodniku nie oświetlone pasy o szer. 2m. O ile wyższe powinny być latarnie, aby chodnik był dobrze oświetlony?

bardzo proszę o pomoc ! ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T16:36:58+01:00
(8-2)/2=3
3m-pas oświetlony
8/2=4
4-minimalna długość oświetlanego pasa z jednej strony latarni
x- o ile wyżej powinna być latarnia
(układ równań(poniżej))
3 ---4
4---x+4
rozwiązanie:
3*(x+4)=4*4
3x+12=16
3x=16-12
3x=4 /3
x=4/3
odp. latarnie powinny być wyższe o co najmniej 4/3 metra.
21 3 21
2010-02-01T16:41:10+01:00
Między latarniami jest 8m czyli na 1-ną przypada 3m jest oświetlone i 1m nieoświetlone
L 4 m latarni do 3 m światła
P 4 m + x długości latarni do 3m + 1m cienia

4/3=4\3+x/1

gdzie x to dodatkowa długość potrzebna na oświetlenie
3 2 3