Rowerzysta, jadąc pod górę, przebył drogę 2,4 km w czasie 10 minut. Z jaką ruszał się szybkością:
a)2 m/s
b)14,4 km/h
c)20 km/h
d)5 m/s

*Bardzo bym prosiła o działania, bo dobrą odpowiedź znam. Jest nią odpowiedź B ;)) Z góry dzięki..; PP ;) ;***

2

Odpowiedzi

2010-02-01T16:43:58+01:00
Rowerzysta przebył 2,4km w czasie 10 miut
pytanie : ile kilometrów przebyl w godzine?

układamy proporcję

2,4 ----- 10
x ----- 60 (1 godzina)

10*x = 2,4 * 60
10x = 144 / :10
x = 14,4 km/h
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:05:05+01:00
Jeśli był to ruch jednostajny to potrafię to rozwiązać :)
dane:
s=2,4km = 2400 m
t= 10 min = 600 s
v= s/t
v= 2400/600
v= 4 m/s =14,4 km/h

Odp. B :)) dobrze Ci wyszło ;)
11 5 11