Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:01:36+01:00
Gdzie należy ustawić przed zwierciadłem kulistym wklęsłym o ogniskowej 5cm przedmiot aby otrzymać obraz pomniejszony 4 razy?

Dane:
f=5cm
p=1/4

Rozwiązanie:
p=y/x
1/4=y/x
y=x/4

Korzystając z równania dla zwierciadła:
1/f=1/x+1/y
1/5=1/x+4/x
1/5=5/x
x=25cm

Odp: Przedmiot należy ustawić w odległości 25cm od zwierciadła.
1 5 1
2010-02-01T19:14:20+01:00
1/f=1/x+1/y
1/5=1/x+4/x
1/5=5/x
x=25cm

Przedmiot należy ustawić w odległości 25cm od zwierciadła.
proszę