Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:54:48+01:00
A- liczba uczniów w klasie I A
b- liczba uczniów w klasie I B

a+b=67 //×( -0,6)
0,6a=0,75b=45

-0,6a-0,6b=-40,2
0,6a+0,75b=45

0,15b=4,8 //:(-0,15)
b=32

a=32=67
a=35

a=35
b=32

2010-02-01T16:56:37+01:00
Przyjmijmy, że a to liczba uczniów klasy 1 a, a b to liczba uczniów klasy 1 b więc wiemy, że:

a + b = 67
60% a + 3/4 b = 45

a + b = 67
60%a + 75% b = 45

a = 67 - b
60%a + 75% b = 45

a = 67 - b
(60/100)(67 - b) + (75/100) b = 45

a = 67 - b
4020/100 - 60/100 b + 75/100 b = 45 |*100

a = 67 - b
4020 - 60 b + 75 b = 4500


a = 67 - b
15b = 4500 - 4020

a = 67 - b
15b = 4500 - 4020

a = 67 - b
15b = 480

a = 67 - b
b = 32

a = 67 - 32 = 35
b = 32

a = 35
b = 32

Odp. W klasie 1 a było 35 uczniów, a w klasie 1 b 32