(układy równań)(*Matematyka z plusem 2 gimnazjum)

1.Ola za 4 gumki do włosów i 6 spinek zapłaciła 4.80 zł . Monika kupiła w tym samym sklepie jedną gumkę i 10 spinek i zapłaciła 4.60 zł. Jaka była cena jednej gumki, a jaka jednej spinki?

2.Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m³ wody zimnej i 7m³ wody ciepłej.Zapłacili za to 54 zł. W kwietniu za zużycie 7m³ wody zimnej i 6m³ wody ciepłej zapłacili 50 zł.Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same.Ile kosztuje 1m³ wody zimnej, a ile ciepłej?

Proszę o zrobienie bo dla mnie matematyka to czarna magia!

2

Odpowiedzi

2010-02-01T16:49:57+01:00
X-gumka
y-spinka
4x+8y=4,80
x+10y=4,60
x=4,60-10y
4x+6y=4,80
4(4,60-10y)+6y=4,80
19,20-40y+6y=4,80
-34y=-19,20+4,80
-34y=-14,40*(-34)
y=0,40
x=4,60-10*0,4
y=0,4
x=0,6
zadanie 6
x-woda zimna
y-woda ciepła
6x+7y=54
7x+6y=50
13x+13y=104/:13
x+y=8
x=8-y
6(8-y)+7y=54
y=54-48
y=6
x=8-6
y=6
x=2
Jak bedziesz miała jeszcze z czymsproblemy to pisz mi wiadomości ja mam zrobioną cała kssiążke:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:06:12+01:00
X- gumki
y- spinki

1).
4x + 6y = 4,80 trzeba to wziąc w klamerke ;-)
x + 10y = 4,60 /×(-4)

4x + 6y = 4,80 w klamerke ;-)
-4x - 40y = - 18,4
________________
-34y = -13,6 / ÷ (-34)
y = 0,4zł

4x + 6 × 0,4 = 4,80
4x = 4,80 - 2,4
4x = 2,4 / ÷ 4
x= 0,6zł


Odp: Jedna gumka kosztowała 60gr, a jedna spinka 40gr ;-)