Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T16:49:00+01:00
X - borsuk
y - lis
2x=3y oraz 2y=x+5

4x=6y oraz 6y=3x+15
Teras mamy:
4x=3x+15
x=15 kg

pozdrawiam :))
2010-02-01T16:50:26+01:00

x - waga borsuka
y - waga lisa

2x=3y
2y=x+5

x=3y/2
2y=3y/2+5 /*2

4y=3y+10
y=10

x=3*10/2
x=15

x=15kg
y=10kg

Borsuk waży 15kg
2010-02-01T16:51:44+01:00
X- borsuk
y- lis

2x=3y
2y-5=x

2(2y-5) = 3y
x=2y-5

y=10
x=15