1.Oblicz pole powierzchni prostopadłościanu o wymiarach 4m x 7m x 2m.

2.Oblicz pole powierzchni ostrosłupa którego podstawą jest kwadrat o boku 4 cm.Długość boku (wys.) wynosi 10 cm.
3.Podstawa akwarium o wysokości 30 cm ma wymiary 60 cm x 40 cm .Woda sięga do 5/6 wysokości.Puste akwarium waży 6,5 kg.Ile waży to akwarium z wodą?
wskazówka: 1 litr wody waży 1 kg.
Proosze o pomoc :) !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:07:41+01:00
1.
a=4m
b=7m
c=2m
P=2*a*b+2*a*c+2*b*c
P=2*7*4+2*7*2+2*4*2
P=56+28+16
P=100m²
2.
Pc=Pp+Pb
Pp=a²
Pp=4²
Pp=16cm

Pb=4*4*10
Pb=16*10
Pb=160cm

Pc=16cm+160cm
Pc=176cm²
3.
30cm=0,3m
60cm=0,6m
40cm=0,4m
V=0,3m*0,6m*0,4m
V=0,072m³

5/6-poziom wody
5/6*0,072m³=0,06m³=60 litrów

waga akwarium z wodą
1l=1kg
60l=60kg
6,5kg-waga akwarium
60kg+6,5kg=66,5kg
odp.akwarium z wodą waży 66,5kg

liczę na naj
2 5 2
2010-02-01T18:42:09+01:00
Zad.1
a=4m
b=7m
c=2m
P=2(a*b+a*c*+b*c)
P=2(7m*4m+7m*2m+4m*2m)
P=28m²+16m²+56m²
P=100m²

zad.2
Pc=Pp+Pb
Pp=a²
Pp=(4cm)²
Pp=16cm²

Pb=(4cm)²*10
Pb=160cm²

Pc=16cm²+160cm²
Pc=176cm²

zad.3
30cm=0,3m
60cm=0,6m
40cm=0,4m
V=0,3m*0,6m*0,4m
V=0,072m³

5/6*0,072m³=0,06m³=60l

1l=1kg
60l=60kg
6,5kg- waga akwarium
60kg+6,5kg=66,5kg
2010-02-01T21:18:53+01:00
1) 4m x 7m x 2m = 56m kwadratowech
1 5 1