Oblicz ułamek danej liczby: (bardzo proszę o pomoc, chorowałam (angina) w czasie gdy moja klasa to przerabiała, większość zrobiłam ale z tymi nie mogę sobie poradzić:) (proszę liczby te z ukośnikiem potraktować za ułamki, niektóre są z całością)
:
3/5 godziny to 3/5*60(w ten sposób)
3/4 godziny to...
1(całość) 2/3 godziny to...
1(całość) 1/4 liczby 30 to...
5/6 liczby 21 to...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T17:00:21+01:00
3/5= 3/5*60=36
3/4=3/4*60= 45min
1 2/3= 5/3*60= 100min
1 1/4= 5/4* 30=37.5
5/6 *21=17.5
mam nadzieje,że pomogłam i jest dobrze ;] pozdro
2010-02-01T17:01:40+01:00
3/4 godziny to 3/4 × 60 = 45 min.
1 2/3 godziny to 1 2/3 × 60 = 80 min. = 1 godz. 20 min.
1 1/4 liczby 30 to 1 1/4 × 30 = 37,5
5/6 liczby 21 to 17,5