Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:00:30+01:00
[3 + x ]/ [20 +3+x] = 20% = 0,2
x - liczba dorzuconych piłek zielonych
3 + x = 0,2 *[23 +x]
3+x = 4,6 + 0,2 x
0,8 x = 4,6 - 3
0,8 x = 1,6
x = 1,6 : 0,8
x = 2
spr. [ 3+2]: [23 +2 ] = 5 : 25 = 1/5 = 20%
Odp. Należy dorzucić 2 piłki zielone.
37 4 37
2010-02-01T17:02:48+01:00
Obliczmy ile procent stanowi jedna piłka
100:23(wszystkie piłki) = 4,8%
Obliczamy ile trzeba piłek żeby stanowiły 20%
20:4/8=4,8 =5
5-3=2

Odp. Potrzeba dorzucić 2 piłki
20 3 20