Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:05:48+01:00
*w trapezie?? nie w trójkącie?

α-kąt przy podstawie
α+15° - kąt między ramionami

3α+15°=180°
3α=165° |:3
α=55°

55°*2=110°
180°-110°=70°
2010-02-01T17:09:12+01:00
Kąty w trapezie mają 360 stopni.Jeżeli podzielimy go na 2 równe połowy to znaczy tak że w jednej połowie będzie kąt między ramionami i kąt przy podstawie to będzie miało 180 stopni:
a--->kąt przy podstawie
a+15*--->kąt między ramionamii

a+a+15*=180*
2a+15*=180* /-15
2a=165* /:2
a=82,5* ---->kąt przy podstawie

82,5*+15*=97,5 ----->kąt między ramionami

*-stopnie
(ale pytanie chyba powinno brzmieć ile maja kąty tego trapezu!!)

odp.kąty przy podstawie mają po 82,5* a między ramionami po 97,5*