Odpowiedzi

2010-02-01T17:06:45+01:00
Przypadek zależny «każdy przypadek, oprócz mianownika i wołacza, służący do wyrażenia funkcji określnika w zdaniu»

Ręka rękę myje.
Cudzymi rękami dobrze kasztany z ognia wyjmować.


8 4 8
2010-02-01T17:08:42+01:00
Przypadek zależny jest to każdy przypadek oprócz mianownika i wołacza.

Obudzić się z ręką w nocniku.
Fortuna co jedną ręką daje, drugą wydziera.
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:09:37+01:00
PRZYSŁOWIA:

Ręka ręke myje.
Obudzić się z ręką w nocniku :)
Ręka, która daje ma wielu przyjaciół.
Gdy ręka prawa dziecko karze.
Z ręką na sercu.
Załamywać ręce.
Brac coś z pocałowaniem ręki.
Układac komuś reke
Umywac ręce od czegoś

Tyle wymyśliłam.. a przypadek zależny to..

PRZYPADEK ZALEŻNY-każdy przypadek, oprócz mianownika i wołacza, służący do wyrażenia funkcji określnika w zdaniu.

To jeszcze trzeba uporządkować z tym przypadkiem zależnym..
POZDRAWIAM ;)
34 4 34