Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:08:01+01:00
Piekarz Edek upiekł 2 000 pączków.

30% pączków sprzedała piekarnia "Bajerka"

100%------->2 000
30%--------> x

x=(30%*2 000)/100%
x=600

Piekarnia "Bajerka sprzedała 600 pączków.

2 000-600= 1 400 <---- tyle pączków sprzedała piekarnia "Szarlotka"


1 400-600=800

1 400------>100%
800-------->x%

x=(800*100%)/1400
x≈57 %

W piekarni "Szarlotka" sprzedano o 57% pączków więcej niż w piekarni "Bajerka".
2010-02-01T17:08:56+01:00
2000-100%
x - 30%

x=2000*30/100=600

Bajaderka 600 pączków
2000-600=1400 -Szarlotka

Wszarlotce sprzedano więcej o 70 %
100%-30%=70%