Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T17:16:11+01:00


V=400cm*20cm*4cm=32000cm^3
ro=0,5g/cm^3
g=10m/s^2 (przybliżenie)
_______________
m=?
Q=?(ciężar)
_______________

ro=m/V
m=ro V
m=0,5x32000=16000g

Q=mg=16x10m/s^2
2010-02-01T17:25:27+01:00
V=4m*0,2m*0,04=0,032m3 obliczając objętość odrazu zamieniłem na metry
ro(gęstość)-500kg
g=10m/s2
Q- ciężar

obliczam mase z poniższego wzoru , który jest potrzebny do obliczenia ciężaru

ro=m/V /*V przekształcam wzór
m=ro*V
m=500*0,032=16kg wyciągam jednostke
[m]=m3*kg/m3 (skracam m3)=kg

Q=m*g
Q=16*10=160N wyciągam jednostke
[Q]=kg*m/s2=N
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:34:30+01:00
Dane:
V=200cm3
gęstość=7,9 g na cm3
grawitacja=10N

szukane:
Fg=?

rozwiązanie:
Fg=m razy g
m=g razy V=7,9g na cm3 razy 200cm3=0,158 kg
Fg=0,158 kg razy 10N na kg=1,58N