Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:15:26+01:00
1.
10x+y - liczba dwucyfrowa
1)x+y = 13
2)10y+x+27 = 10x+y
1)x = 13-y
2)9y-9x = -27 /:(-9)
1)x = 13-y
2)x-y =3
podstawiamy do 2) za x:
13-y-y = 3
-2y = -10 /:(-2)
y = 5
x = 13-5
x = 8
10*8+5 = 85
10*5+8 = 58
85 -58 =27
Odp szukaną liczbą jest 85.
2010-02-01T17:17:19+01:00
Zadanie 1
10x+y - liczba dwucyfrowa
1)x+y = 13
2)10y+x+27 = 10x+y
1)x = 13-y
2)9y-9x = -27 /:(-9)
1)x = 13-y
2)x-y =3
podstawiamy do 2) za x:
13-y-y = 3
-2y = -10 /:(-2)
y = 5
x = 13-5
x = 8
10*8+5 = 85
10*5+8 = 58
85 -58 =27
Odpowiedź szukaną liczbą jest 85.


Ale nie jestem pewna