Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:26:22+01:00
A) oddał 2
b) pobrał 4
c) oddał 5
d) pobrał 6

( elektrony są minusami, więc tak jakby się je odejmuje ;) )
66 3 66
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T17:27:07+01:00
A) Zn - 2e→ Zn2+
b) Sn⁴⁺ + 4e → Sn
c) Mn²⁺ - 5e→ Mn7+
d) Cl⁵⁺ + 6e→ Cl-
86 4 86
2010-02-01T17:41:58+01:00
A) Zn - 2e --------> Zn2+
b) Sn4+ + 4e ---------> Sn
c) Mn2+ - 5e ----------> Mn7+
d) Cl5+ + 6e ----------> Cl-

np.
Zn (-) 2e --------> Zn2+
ten minus albo plus nie należy do pierwiastka on oznacza czy elektrony zostały odjęte czy dodane


I nad znaczkiem elektronu (e) powinna być pozioma kreska
70 4 70