Odpowiedzi

2010-02-01T17:32:54+01:00
X - miara kąta przy podstawie
x+15 - miara kąta między ramionami

x+x+x+15°=180°
3x=165° /:3
x=55° - miara kąta przy podstawie

x+15=55+15=70° - miara kąta między ramionami

Odp. Kąty przy podstawie mają po 55° a kąt między ramionami ma 70°

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:36:04+01:00
W trójkącie równoramiennym kąt między ramionami jest o 15* większy od kąta przy podstawie . Oblicz miary kątów tego trójkąta.

α = ? - kat przy podstawie
β = α + 15° - kat między ramionami ( przy wierzchołku)

suma katów w trójkącie wynosui 180°
w trójkacie równoramiennym dwa kay pzry podstawie maja jednakowe miary

α + α + β = 180°
2α + α + 15° = 180°
3α = 180° - 15°
3α = 165°
α = 165° : 3
α = 55°

β = α + 15°
β = 55° + 15°
β = 70°

Katy przy podstawie maja po 55°, a kat między ramionami ma 70°