Aby upiec ciasto w duzej foremce potrzeba : 6 jajek . 2, 25 szklanci cukry i 1.5 szklanki mąki. do upieczenai tego ciasta w małej foremce potrzeba 1 szklanki maki . ile potrzeba pozostałych składników. pomocy ja tego kompletnie nie czaję

to jest temat wielkości wprost i odwrotnie proprcjonalne.
tu chodzi mniej wiećej o takie coś :
18 km ---------------- 135 minut
x ---------------------90 min
i potem to się jakos na krzyż bierze.....

dam naj

2

Odpowiedzi

2010-02-01T17:33:27+01:00

1,5 szk. mąki-1 szkl.mąki
2,25 szkl.cukru-x szkl. cukru
1,5x=2,25
x=1,5 szkl. cukru


1,5 szk. mąki-1 szkl.mąki
6 jaj-x jaj
1,5x=6
x=4 jaja
31 2 31
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T17:34:09+01:00
Aby upiec ciasto w duzej foremce potrzeba : 6 jajek . 2, 25 szklanci cukry i 1.5 szklanki mąki. do upieczenai tego ciasta w małej foremce potrzeba 1 szklanki maki . ile potrzeba pozostałych składników. pomocy ja tego kompletnie nie czaję

1,5 szk mąki ------------ 6 jaj
1 szk mąki --------------x

1,5x=6*1
x=6:1,5 = 4 jajka

1,5 szk mąki ------------ 2,25 szk cukru
1 szk mąki -------x

1,5 x = 2,25*1
x=2,25:1,5=1,5 szk cukru
aby upiec ciasto w małej foremce potrzeba 1 szklanke mąki, 4 jajka i 1,5 szklanki cukru
57 4 57