To sa dokładnie dwa zadanka prosze o szybkie rozwiazanie!!!<błaga>
Zadanie.1.
Pole powierzchni sześcianu jest równe 864cm kwadratowe:).Jaką długość ma krawędz tego sześcianu?
Zad.2.
Suma długości krawedzi graniastosłupa prawidłowego trójkątnego jest rowna 40,5 cm.Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa,wiedzac,ze wszystkie jego krawedzie maja rowne długości.

3

Odpowiedzi

2010-02-01T17:32:52+01:00
Zad. 2
V= Pp×h wzór na pole powierzchni

40,5÷9=4,5 Sumę krawędzi dzielimy przez ich ilość czyli 9

4,5×4,5=20,25cm² pole powierzchni bocznej jednego z trzech boków.

20,25cm²×3=60,75cm² pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa

zad.1
Pc= 864 cm^2
Pc=6*a^2
864=6* a^2 /:6
a^2= 144
a=12 cm (długość krawędzi)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:36:06+01:00
Zadanie.1.
Pole powierzchni sześcianu jest równe 864cm kwadratowe:).Jaką długość ma krawędz tego sześcianu?

Pc=6a²
Pc=864cm²
6a²=864 /:6
a²=144
a=12cm


Zad.2.
Suma długości krawedzi graniastosłupa prawidłowego trójkątnego jest rowna 40,5 cm.Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa,wiedzac,ze wszystkie jego krawedzie maja rowne długości.

6a+3H=40,5
H=a

6a+3a=40,5
9a=40,5 /:9
a=4,5cm
H=4,5cm

Pb=3aH
Pb=3*4,5*4,5
Pb=3*20,25
Pb=60,75cm²
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T17:41:17+01:00
Zad.1
864cm²:6=144cm²

144cm²= P x P
P=12cm

ODP: Jedna krawedz ma 12 cm

zad.2
40,5cm:9=4.5cm
wzór na pole kwadratu
a x a
4.5 x 4.5 = 20.25cm²
20.25cm² x 3 = 60.75cm²
ODP: Pole powierzchni bocznej wynosi 60.75cm²