Oblicz, pole powierzchni i objętośc graniastosłupa o danej podstawie i wysokości równej 12cm.
a) prostopadłościan ( w podstawie ma prostokąt)- ten prostokąt ma wymiary 6cm i 3cm
b)graniastosłup trójkątny ( w podstawie ma trójkąt o wymiarach:wysokość- 4cm, podstawa-6cm, no i boki 2*5cm
c)sześcian (w podstawie ma równoległobok o wymiarach: wysokość-3cm, podstawa 5cm, no i bok 5cm)
d) graniastosłup, który w podstawie ma trapez o wymiarach : wysokość-4cm,podstawa 10cm, podstawa górna 4cm, boki 2*5cm
Prosze was o pomoc gratis dam naj :)

2

Odpowiedzi

2010-02-01T17:42:46+01:00
A)
V=Pp*H
Pp=6cm*3cm
Pp=18cm²
V=18cm²*12cm
V=216cm³

Pc=Pp+Pb
Pb=2(6cm*12cm+3cm*12cm)
Pb=2(72cm²+36cm²)
Pb=2*108cm²
Pb=216cm²
Pc=18cm²+216cm²
Pc=234cm²



Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:46:28+01:00
Dane
H = 12cm

a) Pp = 2*6*3 + 2*6*12 + 2*3*12 = 36 + 144 + 72 = 252 cm kwadratowe
V = 6*3*12 = 216 cm sześciennych

b) Pp = 2*(4*6)/2 + 2*12*5 + 6*12 = 24 + 120 + 72 = 216 cm kw
V= (4*6)/2*12=12*12=144cm szesc

c)"sześcian (w podstawie ma równoległobok o wymiarach: wysokość-3cm, podstawa 5cm, no i bok 5cm)"!!!!!!!!! to raczej nie moze byc szescian! szescian ma 6 jednakowych scian!!!!!
Pp = 2*5*3 + 4*5*12 = 30 + 240 = 270 cm kw
V = 5*3*12 = 180 cm szesc

d) Pp = 2*(10+4)*4/2 + 10*12 + 4*12 + 2*5*12 = 56 + 120 + 48 + 120 = 344 cm kw
V = (10+4)*4/2 * 12 = 28 * 12 = 336 cm szesc