Odpowiedzi

2010-02-01T17:49:19+01:00
Harry , przyjaciele to podmiot
czytali orzeczenie

turniejem podmiot
podekscytowani orzeczenie
4 4 4
2010-02-01T17:49:55+01:00
1. Harry i jego przyjaciele z zainteresowaniem czytali ogłoszenia.
tutaj podmiotem będzie Harry , a orzeczeniem czytali.
2. Byli podekscytowani zbliżającym się turniejem.
podmiot jest domyślny -oni. a orzeczenie to byli.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:57:34+01:00
1 zdanie:
Podmiot:Harry - p.gramatyczny
Orzeczenie:czytali - o.czasownikowe
Grupa podmiotu: Harry (i kto?) przyjaciele - przydawka przymiotna,przyjaciele (kogo?) jego - przydawka przymiotna,
Grupa orzeczenia: (co?) ogłoszenie - dopełnienie bliższe, ogłoszenie (jak?) z zainteresowaniem - okolicznik sposobu

2 zdanie:
Podmiot:(Oni) p.domyślny
Orzeczenie: byli o.czasownikowe
Grupa podmiotu: -
Grupa orzeczenia: byli (jacy?) podekscytowani - przydawka przymiotna (albo dopełnienie dalsze nie jestem pewien na 100%), podekscytowani (czym?) turniejem - przydawka rzeczowna, turniejem (jakim?) zbliżającym się - okolicznik sposobu
2 5 2