Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:48:15+01:00
Α+α+α+10°+α+10°=360°
4α+20°=360°
4α=360°-20°
4α=340° /:4
α=85°

α+10°=85°+10°=95°

Kąty tego trapezu mają wartość 85° 85° 95° 95°
Rysunek w załączniku
35 4 35
2010-02-01T17:49:51+01:00
W trapezie równoramiennym kąt ostry i kąt rozwarty w sumie mają mieć 180 stopni
x- kąt ostry
y-kąt rozwarty
x+y=180
kąt ostry jest o 10 stopni mniejszy

x+10=y

x+y=180
x+10=y

x+y=180
x=y-10

y-10+y =180
2y = 190
y=95

x+10=y
x=95-10
x=85

Odp: Kat ostry ma 85 stopni a kąt rozwarty ma 95 stopni.
9 2 9
2010-02-01T17:52:07+01:00
Α - miara kąta ostrego
β=α+10° - miara kąta rozwartego

2α+2*(α+10°)=360°
4α+20°=360°
4α=340° /:4
α=85°

α=85°
β=85°+10°=95°
10 3 10