Zad.1
Z Warszawy do Ochotnicy Górnej jest 420 km. Maria i Marek pojechali tam samochodem, prowadząc pojazd na zmianę.
Marek prowadził 43% drogi, a Maria - resztę.Ile kilometrów prowadził samochód Marekm a ile Maria?
Zad.2
Cenę bluzeczki gimnastycznej, która kosztowała 35 zł, obniżono o 20%, a cenę spodenek, 44zł, obniżono o 35%. Co jest tańsze po przecenie, bluzeczka czy spodenki? Podaj ceny obydwu towarów po przecenie.
Zad.3
Cena noclegów w schroniskach górskich wzrosła o 16% w stosunku do ceny z ubiegłego roku, która wynosiła za łóżko w pokoju:
dwuosobowym - 50zł, czteroosobowym - 35zł,
dziesięcioosobowym - 20zł.
Oblicz, ile kosztuje nocleg w każdym z tych pokoi obecnie.

Proszę o pomoc ;) daję 5 gwiazdek :))

2

Odpowiedzi

2010-02-01T17:46:43+01:00
Zadanie 1
420*43%=180,6 km
marek jechał- 180, 6km
Maria jechała- 420km- 180,6km=239,4km

Zadanie 2
35*20%=7 35-7=28
44*35%=15,4 44-15,4=28,6
tańsza jest bluzeczka

Zadanie 3
2os - 50*16%=8 50+8=58zł
4os - 35*16%=5,6 35+5,6=40,6zł
10os - 20*16%=3,2 20+3,2=23,2zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:49:11+01:00
ZAD 1
420*0,43=180,6
420km - 180,6 km = 239,4 km
ODP. Marek prowadził 180,6 km a Maria 239,4 km.

ZAD 2
35*0,20= 7 zł
35-7=28 zł cena bluzeczki po obniżce

44*0,35= 15,40 zł
44 - 15,40 = 28,60 zł cena spodenek po obniżce
ODP. Tańsza po obniżce jest bluzka gimnastyczna.

ZAD 3
dwuosobowy : 50*0,16=8
50+8 = 28 zł
czteroosobowy: 35*0,16=5,6
35+5,60 = 40,60 zł


dziesięcioosobowy : 20*0,16 = 3,20
20+3,20 = 23,20 zł
4 5 4