Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T17:45:54+01:00
Ewa
ang. Eve, Eva, franc. Eve, hiszp. Eva
Imię pochodzenia hebrajskiego, oznaczające osobę, która daje życie. Według Biblii Ewa była pierwszą kobietą, żoną Adama i matką wszystkich ludzi. W Polsce imię Ewa jest znane już od średniowiecza i wciąż jest jednym z najpopularniejszych imion. Obecnie nosi je 478 041 Polek (w 2001 r. - 520 347). Według astrologów Ewy są osobami pełnymi życia, ciekawymi świata i dociekliwymi. Imię to najlepiej służy osobom urodzonym pod znakiem Bliźniąt lub Skorpiona. Po Świętej Ewie chodzi się w cholewie.
Święta Ewa - pierwsza kobieta, matka wszystkich ludzi, żona Adama. Adam i Ewa według Księgi Rodzaju byli pierwszą parą ludzi stworzonych przez Boga. Ewa skuszona przez węża zerwała zakazany owoc z drzewa poznania dobra i zła. Oboje zostali wypędzeni z raju; a ich postępek obarczył ludzkość brzemieniem grzechu pierworodnego. Święta Ewa jest patronką krawców i ogrodników. W ikonografii przedstawia się ją najczęściej z jabłkiem w ręku pod drzewem lub razem z Adamem w scenie wygnania z raju. Jej wspomnienie obchodzone jest 24 grudnia.
Ewa Bem - piosenkarka i wokalistka jazzowa. Nazywana jest królową polskiego jazzu. Wylansowała takie przeboje, jak: "Mówię tak, myślę nie", "Podaruj mi trochę słońca", "Wyszłam za mąż, zaraz wracam", "Bo we mnie jest seks", "Na całej połaci śnieg".
Ewa Błaszczyk - aktorka teatralna i filmowa, a także wykonawczyni piosenek m.in. Agnieszki Osieckiej, Jonasza Kofty i Jacka Janczarskiego. Była aktorką warszawskich teatrów Współczesnego, Narodowego, od 1994 r. gra w Teatrze Studio. Zagrała wiele ról filmowych, m.in. w serialu "Dom" (1980-90), w "Nadzorze" (1983), "Dekalogu IX" Krzysztofa Kieślowskiego (1988), "Nic śmiesznego" (1995). Ogromną popularność i sympatię widzów przyniosła jej rola w serialu "Zmiennicy" Stanisława Barei (1986). Ewa Błaszczyk znana jest także z działalności charytatywnej. W 2002 r. założyła fundację "Akogo?" działającą na rzecz dzieci wymagających rehabilitacji po ciężkich urazach neurologicznych. Jej działalność przyniosła jej Medal św. Brata Alberta.
Ewa Demarczyk - piosenkarka, Czarny Anioł Polskiej Piosenki (zawsze występuje w czarnej sukni). Przez lata związana była z Piwnicą pod Baranami. Występowała m.in. w paryskiej Olimpii, Carnegie Hall w Nowym Jorku, Chicago Theatre, Queen Elisabeth Hall w Londynie. Interpretowała pieśni do wierszy m.in. Bolesława Leśmiana, Juliana Tuwima, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Rilkego, Goethego. Do jej najsłynniejszych pieśni należą: "Karuzela z Madonnami", "Sur le Pont d'Avignon", "Czarne Anioły", "Ballada o cudownych narodzinach Bolesława Krzywoustego", "Skrzypek Hercowicz", "Tomaszów
2 3 2
2010-02-01T18:17:21+01:00
Św Ewa postronka krawców i ogrodników
Św Paulina patronka ludzi chorych
6 3 6