Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:01:04+01:00
X - wiek Karola
y - wiek Jadzi
x-2 - wiek Karola dwa lata temu
y-2 - wiek Jadzi dwa lata temu

Uklad rownan:
x=y+28
x-2=3*(y-2)

podstawiajac y+28 za x do drugiego rownania:
y+28-2=3y-6
2y=32
y=16

x=y+28, wiec
x=44

Karol ma 44 lata
1 5 1
2010-02-01T18:01:16+01:00
X-karol
y-jadzia

x=y+28
x-2+y-2=3y
1 5 1
2010-02-01T18:11:32+01:00
K - wiek Karola
J - wiek Jadzi

układ równań
K=J+28
K-2=3*(J-2)

J=16
K=44

Jadzia ma 16 lat, a Karol ma 44 lata.
1 5 1