Odpowiedzi

2010-02-01T18:01:23+01:00
Na a i b cegła wazy 1,5 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:02:54+01:00
Zacznę od podpunktu b bo jest prostszy
wynik to po prostu 2 kg, ponieważ połowy są zawsze równe, jeżeli sobie odwrócimy treść zadania i będzie cegła waży pół cegły i kilogram to wszystko powinno być jasne

a podpunktu a się nie da
bo skoro przyjmujemy, że wszytskie cegły ważą tyle samo to jest to niemożliwe. Przypatrz się treści, a sam zauważysz...
2010-02-01T18:06:21+01:00
A) 6cegieł i 4 kilogramy pierza wazy tyle samo co 4 cegły i 2 kilogramy żelaza.Ile wazy cegla?
b)1 cegla waży kilogram i pół cegly.Ile waży cegła?

a)
x-waga cegły
6x+4=4x+2
2x=-2
wychodzi mi z tego x=-1 niby pasuje bo równość zachodzi ale waga nie może być ujemna...

b) odp. 1,5kg