Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:06:52+01:00
X+y=15
3x+y/4=23
x=15-y
3*(15-y)+y/4=23
45-3y+y/4=23
-3y+1/4y=23-45
-11/4y=-22
y=8
x+8=15
x=7
2010-02-01T18:10:46+01:00
X, y - szukane liczby
Mamy
x + y = 15 ---> y = 15 - x
3x +y/4 = 23
----------------------
y = 15 - x
12 x +(15 - x) = 92
11x = 92 - 15
11 x = 77
x = 77 : 11 = 7
y = 15 - 7 = 8
Odp. Te liczby , to 7 i 8.
2010-02-02T00:08:55+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

x+y=15
3x+y/4=23 /*(-4)

x+y=15
-12x-y=-92
------------
-11x=-77 /:(-11)
x=7

y=15-x
y=15-7
y=8

pierwsza liczba to 7 a druga to 8