Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T18:04:11+01:00
Ptasie pióra spełniają ważną rolę w utrzymaniu odpowiedniej ciepłoty ciała. Kiedy jest zimno, ptaki stroszą pióra tak, że ich końce się stykają, tworząc izolacyjną warstwę powietrza zapobiegającą wychłodzeniu ciała. Kiedy ptakom jest za gorąco, podnoszą pióra tak, aby ich końce się nie stykały, co umożliwia swobodną wymianę ciepła z otoczeniem i zapobiega przegrzaniu.
Jest kilka typów piór: lotki, sterówki (w ogonie, te służa też do sterowania ciałem w czasie lotu), puchowe, konturowe
1 5 1
2010-02-01T18:05:32+01:00
1. Stanowią ochronę przed chłodem i wilgocią.
2. Umożliwiają latanie.
3. Stanowią opływowy kształt ciała.
4. Służą jako izolacja cieplna.
5. U niektórychj gatunków pełnią również rolę godową- im bardziej kolorowe tym bardziej podobają się partnerom..
2010-02-01T18:05:52+01:00
1.chronią przed zimnem
2.nadają ptaku opływowy kształt ciała
3.służą do latania