Odpowiedzi

2010-02-01T18:09:33+01:00
I bok - x
II bok- x=30cm = x+3dm
III bok x+3+3
IV bok x+3+3+3dm

razem 68 dm

4x + 18 = 68
4x=68-18
4x=50 |:4
x=12,5 dm
1 bok 12,5 dm
2 bok 12,5+3 = 15,5 dm
3 bok 15,5+3 = 18,5 dm
4 bok 18,5+3= 21,5 dm

;))
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:11:27+01:00
X-pierwszy bok
x+30 - drugi bok
x + 30 + 30 - trzeci bok
x + 30 +30 +30 - czwarty bok
1dm=10cm
68dm=680cm

x+x+30+x+30+30+x+30+30+30=680cm
4x=680-(6*30)
4x=680-180
4x=500
x=500:4
x=125cm

125cm=12,5dm
125cm+30cm=155cm = 15,5dm
155cm+30cm=185cm = 18,5dm
185cm+30cm=215cm = 21,5dm
3 5 3