Zadanie 5

Program ma prosić o podanie z klawiatury wartości x, następnie sporządzić na ekranie tabelkę wartości funkcji, f(x)=2*x2+5*x-20 w przedziale od x do x+5 z krokiem 0.5.Ja takie coś napisałem tylko w printfach się nie kompiluje i nie wiem jak to poprawić proszę o sprawdzenie całego programu ??

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main(int argc, char *argv[])
{
double x,f;
printf("podaj x:\n");
scanf("%d",& x);

printf("x ");
printf("f(x)\n\n");
int i;
for (i=0;i<=5;i++)

f=2*x*x+5*x-20;
printf(x);" ");
printf(f)"\n";
x++;
system("PAUSE");
return 0;
}

2

Odpowiedzi

2010-02-01T18:11:00+01:00
Zamiast tych linijek
printf(x);" ");
printf(f)"\n";

wpisz tak
printf("%f",x);
printf(" ");
printf("%f\n",f);


jeśli to jest c to tylko printfy, a jeśli c++ to mogą być couty
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:00:20+01:00
Bez printów będzie bardziej "pro":

#include<iostream>

use namespace std;

int main(){
double x,f;
int i;
cout<<"Podaj X"<<endl;
cin>>x;
i=x;
for(i=x;i<x+5;i=i+0,5){
f=2*i*i+5*i-20;
cout<<"f("<<i<<")=2*"<<i*i<<"+5"<<*i<<"-20 = "<<f<<endl;
}
system("PAUSE");
return 0;


}