Odpowiedzi

2010-02-01T18:12:13+01:00
1.astronomia
2.matematyka
3.medycyna
4.fizyka
5chemia
6filozofia
7. Literatura i piśmiennictwo
8.sztuka arabska
9.architektura
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:14:31+01:00
-Używali trójkątnych zagli do statkow handlowych;
-wysoko rowiznięta kartografia;
-upowszechnili cyfry arabskie pochodzenia Indyjskiego;
-Zbudowali jako pierwsi szpital i aptekę;
-Stworzyli algebrę i algorytmy;
-wyznaczyli stałą nachylenia Ziemii;
-wyznaczyli sinus i tanges;
-wymyslili destylacje i sformułowali definicję alkoholu i kwasu siarkowego;
-Odkryli prawa optyki przed Bakonem;
-Odkryli zasade bezwładnosci p[rzed Newtonem;
-Sprowadzili do Eurpy i upowszechnili jedwab,bawełnę i owoce cytrusowe;
-Wymyślili astrolabium (przyrzad do mierzenia połozenia gwiazd nad horyzontem)
1 5 1