Napiszcie mi LIST GONCZY na dzisiaj szybko!! dam najj
maja byc takie informacje o Francji:
Poszukiwany(nazwa panstwa):
Stolica:
Wielkośc:
Połozenie(w ktorej czesci Europy):
Język urzedowy:
Głowna rzeka:
Ciekawe miejsca:
Ciekawostka:

SZYBKOOOOOO daje najj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T18:54:13+01:00
Poszukiwany(nazwa państwa): Francja
Stolica: Paryż
Wielkość: 547 030 km²
Położenie(w której części Europy): Europa Zachodnia
Język urzędowy: francuski
Głowna rzeka: Loara
Ciekawe miejsca:
- Katedra Notre-Dame w Paryżu
- Luwr - jedno z najbardziej znanych muzeów sztuki na świecie
- Łuk Triumfalny – z okresu Napoleona
- Wieża Eiffla - wzniesiona pod koniec XIX wieku dla uczczenia setnej rocznicy Rewolucji Francuskiej.
Ciekawostka:
Większość terenu Francji to niziny, ale na wschodzie i w centrum znajdują się wyżyny. Francja zajmuje dwudzieste miejsce na świecie pod względem liczby ludności oraz czterdzieste miejsce pod względem powierzchni kraju. Kraj jest podzielony na 22 regiony. Klimat Francji: umiarkowany, ale w południowych regionach - subtropikalny.

Najdalej wysunięte punkty Francji to:
- Na północy – Bray-Dunes,
- Na południu – Îles Lavezzi,
- Na zachodzie – Île d'Ouessant
- Na wschodzie – okolice Cervione,

Sąsiedzi Francji:
Andora
Belgia
Monako
Niemcy
Hiszpania
Włochy
Szwajcaria
Luksemburg
2010-02-01T19:01:07+01:00
Poszukiwany(nazwa panstwa):Francja
Stolica:Paryż
Wielkośc: 547 km2
Połozenie(w ktorej czesci Europy):Europa południowo-zachodnia
Język urzedowy:francuski
Głowna rzeka:Sekwana
Ciekawe miejsca:Katedra Saint-Chapelle ,Katedra Notre-Dame ,Centrum Pompidou ,Luwr,Łuk Triumfalny ,Wieża Eiffla itp.
Ciekawostka:
Ślimaki stały się popularne we Francji w XIX w. Przyrządza się je z masłem, czosnkiem i natką pietruszki. Skonstruowano nawet specjalne talerze z zagłębieniami na ślimaki oraz szczypce, w których trzyma się gorącą muszlę, dzięki czemu można nadziać ślimaka na dwuzębny widelec. Jedząc ślimaki, nie masz nawet pojęcia, ilu zabiegów wymaga ich przygotowanie.
Wina białe podaje się przed czerwonymi, wina lekkie przed mocnymi. Wina schłodzone proponuje się przed winami o temperaturze pokojowej. Każde podane wino powinno być mocniejsze i bardziej aromatyczne od poprzedniego.
Kasztany jadalne znane są także jako l’arbre á pain, czyli owoce drzewa chlebowego. Ich owoce jadano surowe, pieczone i ususzone, ewentualnie zmielone na mąkę. Rozdrobnione i pomieszane z mlekiem lub winem były bazą zupy bajant. Część zbiorów stanowiła pożywienie dla świń, a liście zjadały owce i kozy. Obecnie kasztany również nie zniknęły z lokalnych sosów i deserów. Rzygacze to ozdobne zakończenia rynien.
„Marsylianka”, francuski hymn narodowy, powstała w Strasburgu, a nie – jak sugeruje nazwa – w Marsylii. W 1792 roku, podczas wojny z Austrią, mer miasta wpadł na pomysł, by armia miała chwytliwą, patriotyczną pieść marszową, która w całek Europie głosiłaby chwałę wolności. Co też się stało...
I tym podobne .